مقایسه بین هافی لوبو و ام وی ام110

امتیاز دهید

خوش آمدید

pansona

محل نمایش تبلیغات شما محل نمایش تبلیغات شما محل نمایش تبلیغات شما محل نمایش تبلیغات شما

میزکار کاربری
Panel

عضویت سریع
نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
ورود کاربران
نام کاربری
رمز عبور

لینک های سایت
Links

صفحات جداگانه
Extra Pages

چت باکس
Chat


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آخرین نظرات کاربران
Recently Comments

sohil
sohil درتاریخ 1394/9/8 گفته :
خیلی قدرت بالایی داره
وان دانلود
وان دانلود درتاریخ 1394/8/26 گفته :

سلام داداش ممنون عالی بود وبلاگت عالیه انشالله موفق باشی

حسن
حسن درتاریخ 1394/7/12/panso گفته :
فوق العادست
پدرام
پدرام درتاریخ 1391/5/5 گفته :
با عرض سلام خدمت شما
گروه اينترنتي رهروان ولايت با همکاري وبلاگ گروهي حجاب و عفاف، جنبش اينترنتي حجاب و عفاف را راه اندازي کردند از‌اين‌رو،‌ از تمامي فعالان فضاي مجازي دعوت مي کنيم با قرار دادن لوگوهاي«جنبش اينترنتي حجاب و عفاف» در پايگاه هاي اينترنتي و وبلاگ هاي خود و همچنين انتشار و بازنشر مطالب مربوط به اين جنبش همچون يادداشت،مقاله، دلنوشته، عکس، کليپ، پيامک و... ما را در اين امر خطير ياري فرمايند و نام خود را در زمره خادمين حضرت فاطمه زهراء سلام الله عليها ثبت فرمائيد .
ضمنا جهت دريافت کد لوگو به آدرس زير مراجعه فرمائيد و پس از درج لوگو در بخش نظرات اعلام نمائيد تا پايگاه شما نيز در صفحه جنبش حجاب و عفاف لينک داده شده و خبر پيوستنتان به جنبش در بخش اخبار سايت درج گردد.
www.jonbeshnet.ir/hijab
amir
amir درتاریخ 1390/12/26 گفته :
khili bahal booooooooooood

سلام

امروز تصمیم گرفتم بادر نظر گرفتن ماشینای نسبتا مدرن زیر 25 میلیون یک تاریخچه ومقایسه ای از دوخودروی جوون پسند و کم مصرف ام وی ام110وهافی لوبو بزارم که طبق معمول باتوجه به قیمت نسبتا مناسب و مصرف پایین باعث شده که خریداران این دو خودرو که تو یک کلاس هستن دچار دو دلی بشن:

سهمیه بندی بنزین از یک طرف و قیمت بنزین از طرف دیگر موجب شده تا مردم بیشتر به فکر خرید خودروهای کم مصرف باشند. در این میان نیز هستند افرادی که برای مصرف شهری خود از خودرویی کوچک و کم مصرف استفاده میکنند و برای مسافرت های خانوادگی و یا بیرون شهری از خودرویی دیگر.تا چندی پیش شاید کسی به فکر خودوهای کوچک نبوده و به دلیل ایمنی بالای خودروهای آمریکایی که بزرگ نیز بودند به مردم این حس را القاء کرده بود که خودروهای کوچک از ایمنی مناسبی بهره نمی برند اما به واقع با وارد شدن خودروی دوو ماتیز به کشور ذهنیت ها تغییر کرد و بیشتر افراد با قابلیت های فنی و ایمنی این خودروی کوچک آشنا شدند.بعد از توقف تولید ماتیز خودروی کوچک دیگر با نام MVM110 راهی بازار شد که بسیار شبیه به ماتیز بود و با اقبال مناسبی مهم روبه رو شد. اما به تازگی خبر ورود یک چینی دیگر که در کلاس MVM110 قرار دارد شنیده می شود، خودرویی که طراحی آن را شرکت پینی نفارینا به عهده داشته و طراحی آن کمی عجیب به نظر میرسد.هافی لوبو از سال 2003 توسط شرکت هاربین هافی تولید میشود. پایه و اساس شاسی این خودرو براساس شرکت انگلیسی لوتوس است. این خودرو در روسیه با نام Hafei Brio و در مالزی با عنوان Naza Sutra به بازار عرضه شده است. البته در سریلانکا نیز با نام Micro Trend و در تایلند با نام Naza Fera تردد دارد.شرکت هاربین هافی یکی از شرکتهای خودروسازی چین است. در حال حاضر ظرفیت تولید رسمی این خودروساز 32 هزار و 500 دستگاه انواع خودروی سواری، ون و وانت است.

 

 

این شرکت در سال 2007 میلادی تعداد 30 هزار دستگاه از تولیدات خود را به 40 کشور جهان صادر نموده است. از جمله خریداران محصولات شرکت هافی کشورهای مالزی، ویتنام، اوکراین،روسیه و بولیوی هستند. نماینده این شرکت در ایران صنایع خودروسازی وستی است که یکی از شرکت های زیرمجموعه کرمان خودرو به حساب می آید.این شرکت فعالیت خود را از سال 1387 آغاز کرد و هم اکنون نیز خودروی هافی لوبو را به بازار عرضه کرده است.هافی لوبو با دو موتور عرضه شده که یکی یک لیتری است و 45 اسب بخار قدرت دارد و دیگری 1/1 لیتری بوده و 65 اسب بخار قدرت دارد. اما تنها مدل چهار سیلندر 1/1 لیتری آن به بازار ایران عرضه شده که حجم دقیق موتور آن 1075 سی سی است و 65 اسب بخار قدرت تولید میکند.ظرفیت باک این خودروی کوچک 40 لیتر است و در 100 کیلومتر به گفته عرضه کنندگان 7/4 لیتر بنزین مصرف میکند. وزن این خودرو 895 کیلوگرم است.این خودروی عجیب که تعداد کمی از آن در سطح شهر تردد دارد و از طراحی ظاهری متناوبی بهره میبرد به طوری که چراغ های آن بیشتر مثلثی شکل بوده و همچنین در قسمت عقب و جلو بر روی ستونها نیز قرار گرفته اند. طراحی بیرونی آن هیچ شباهتی به هاچ بک هایی که تاکنون دیده ایم ندارد. در صندوق آن بسیار ساده بوده و طراحی خاصی ندارد. چراغ های جلو فرمی بزرگ و زیبا دارند و جلو پنجره ای کوچک به همراه آرم شرکت سازنده بین دو چراغ قرار دارد یا بین سپر جلو دو عدد مه شکن قرار گرفته و جلوهای خاص به سپر بخشیده است. سپرهای عقب نیز از این چراغها بی نصیب نیست آینه های جانبی بزرگ نیز دید خوبی را نصیب راننده میکند که البته در خودروهای چینی این آینه ها نیز نقاط قوت به حساب می آید.نکته دیگر طراحی کابین لوبو است که کمی متفاوت با ماتیز و MVM است به طوری که تمام نشان دهنده های صفحه کیلومتر وسط داشبورد قرار دارد که میتوان آن را یک کپی از تویوتا یاریس دانست. اما هافی لوبو یک رقیب جدی برای MVM110 به شمار می آید، رقیبی که از کشور خود اوست، این در حالی است که هافی لوبو یک تازه وارد به بازار ایران است و MVM چند سالی است که در بازار خرید و فروش می شود.

 

 

اگر بخواهیم خلاصه وار مدل چهار سیلندر MVM را با هافی لوبو مقایسه کنیم خواهیم دید که در اولین قدم یعنی قدرت موتور هافی شکست را پذیراست. MVM110، 68 اسب بخار قدرت را در 6000 دور در دقیقه تولید می کند اما در سوی دیگر هافی لوبو با 65 اسببخار قدرت البته در 5700 دور قدرت کمتری دارد این در حالی است که هافی لوبو پنج کیلوگرم وزن بیشتری نسبت به MVM110 را داراست و گشتاور کمتری هم دارد به طوری که 88 نیوتن متر گشتاور هافی لوبو است و با اختلافی ناچیز MVM110، 90 نیوتن متر گشتاور دارد.طول خودروی MVM110، 3550 میلیمتر است که کمی کمتر از هافی لوبو با 3588 میلیمتر است. عرض خودروی هافی لوبو 1563 میلیمتر است که در مقابل عرض MVM110 با 1495 میلیمترکمی بیشتراست و فضای کابینی بزرگتر دارد. فاصله چرخها نیز در MVM110، 2340 میلیمتر است که 5 میلیمتر از هافی لوبو بیشتر است این در حالی است که هافی لوبو ارتفاع 1533 میلیمتری از زمین دارد که 3 میلیمتر بیشتر از MVM110 است. اما به مصرف سوخت که برسیم این هافی لوبو است که با 7/4 لیتر بنزین در 100 کیلومتر از MVM110 با شش لیتر بنزین در 100 کیلومتر بازی را برده است.

 

امکانات

به سراغ ایمنی و رفاهی می رسیم. هافی لوبو دارای تجهیزاتی از جمله کولر، قفل مرکزی با ریموت، سیستم ضد سرقت، ترمز ABS، چراغ جلو با قابلیت تنظیم نور، چراغ سوم ترمز، شیشه بالابر برقی در جلو، صندلی تاشوی عقب، برف پاک کن شیشه عقب، چراغ های مه شکن جلو و عقب، فرمان هیدرولیک، کیسه هوای راننده، قفل کودک درهای عقب است. این در حالی است که MVM110 با امکاناتی از قبیل ترمز ABS، مه شکن جلو و عقب، چراغ سوم ترمز، سیستم پخش MP3 با پورت USB و مجهز به چهار بلندگوها، قفل مرکزی با ریموت، آینه های جانبی برقی، شیشه بالابرهای برقی برای جلو و عقب، صندلی تاشوی عقب، بالابر خودکار شیشه ها در صورت فراموشی، فرمان هیدرولیک و کولر برتری خود را حفظ کرده است. پس تا به اینجای کار هافی لوبو نمیتواند یک رقیب سرسخت برای MVM110 باشد مگر اینکه قیمت کمتری نسبت به آن داشته باشد ک

در بازار

MVM110 در بازار ایران خودرویی شناخته شده است. با تمامی کاستی هایی که دارد سالهاست در چرخه تولید مدیران خودرو قرار دارد و در بازار نیز به راحتی خرید و فروش میشود هر چند که درنمونه های دست دوم خودروی موفقی نبوده و با افت قیمت زیادی روبه روست اما نمی توان از مطرح بودن این خودروی کوچک به عنوان یک انتخاب چشم پوشی کرد. خدمات پس از فروش MVM110 اگرچه هنوز ضعیف است اما به هر حال در سراسر کشور نمایندگی هایی دارد، در سوی دیگر هافی لوبو یک تازه وارد است. هیچ نمایندگی خدمات پس از فروش از آن دیده نشده اما تعداد کمی از این خودرو در سطح شهر تردد دارد اینکه اگر این خودروها نیاز به قطعه داشته باشند چگونه تامین میشود را باید از مسوولان عرضه کننده پرسید. هافی نمیتواند یک انتخاب منطقی آن هم با قیمتی بالای 20 میلیون تومان باشد چرا که خدمات پس از فروش ضعیف و نبود قطعات آن در بازار قطعاً صاحبان آن را دچار مشکل میکند. هرچند که سوخت گران شده و خرید خودروهای کوچک و کم مصرف شهری مقرون به صرفه است اما نمیتوان روی خودروهای چینی آن هم از نوعی که هیچگونه خدمات دهی مناسبی ندارد حساب باز کرد. اینکه آیا به سرنوشت شرکتی مانند مدیاموتورز دچار شوند یا نه؟ خود مسالهای دیگری است. در کشور ما خرید خودروهای چینی با توجه به داشتن خدمات پس از فروش و نمایندگی های فراوان خود ریسک بزرگی است حال چه رسد به خودروهای چینی که آینده ای نامعلوم دارند، به هر حال هافی لوبو یک خودروی کم مصرف با ابعادی مناسب برای ترددهای شهری است و شاید با توجه به تولید بیشتر و خدمات بهتر همچنین امکاناتی مناسب رقیبی جدی برای خودروهای کم مصرف و ارزان قیمت باشد.

 

 

کا بین

طراحی کابین هافی لوبو به نوعی برای افراد غریبه خواهد بود چرا که نشان دهنده های کیلومتر، بنزین و ... همگی در وسط کنسول قرار دارند. کابین این خودرو به رغم ابعاد کوچک بدنه از فضای مناسبی برخوردار است که نشان دهنده استفاده طراحان این خودرو از حداکثر فضا به بهترین نحو است. کلیدهای سیستم صوتی و سیستم گرمایشی و سرمایشی به خوبی در دسترس قرار دارند و این در حالی است که کلیدهای مربوط به تنظیم چراغهای جلو و روی داشبورد سمت چپ قرار دارند که راننده برای کار با آنها باید به جلو خم شود و به خوبی در دسترس نیستند.

کیفیت کابین همانند MVM است و نمیتوان برتری خاصی را بر آن تامل بود و تنها طرح متفاوت آن است که کمی جالب توجه است. مکان کلید بالابر شیشه ها نیز برای افراد قد بلند مناسب نیست و در قسمت پایین در قرار دارد اما کلیدها بزرگ و خوشفرم هستند. داشبورد نیز از فضای مناسبی برای قرار دادن اشیاء بهره میبرد و زیر داشبورد نیز یک محفظه کوچک قرار دارد که از آن نیز میتوان برای قرار دادن اشیاء کوچک استفاده کرد.

 

 


 تصاویر هافی لوبو:

تصاویر ام وی ام110:




می پسندم نمی پسندم
تاریخ : 20 خرداد 1395 ساعت : 10:3
مطالب مرتبط
شاید به این مطالب هم نیاز داشته باشید !
نظرات
نظرات مرتبط با این پست
برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید
نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:

درباره سایت
About Us
به وبلاگ من خوش آمدید
آمار سایت
Statistics
تعداد مطالب : 741
تعداد نظرات : 5
تعداد کاربران : 11
امروز :
تعداد اعضای سایت : 11
تعداد اعضای آنلاین : 1
بازدید امروز : 364
بازدید دیروز : 285
گوگل امروز : 36
گوگل دیروز : 29
بازدید هفته : 3672
بازدید ماه : 10530
بازدید سال : 47526
بازدید کل : 391947
نویسندگان
Author
تبادل لینک هوشمند
Auto Links

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان بازی و نرم افزار و آدرس pansona.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






امکانات وب
Codes